Week 4: 3 – 9 mei

dag 22– woensdag 3 mei 2017, Dos Hermanas (Sevilla) – Ronda,
langs: Jerez de la Frontera, La Linea de la Conception (Gibraltar),
Estepona (Costa del Sol), San Pedro Alcantara (Costa de Sol),
181 km, zonnig en 20 -28°C

Even na tienen waren we al onderweg. Op de camping snel nog even vuilwater geloost en schoon water ingenomen. Meteen bij het verlaten van de camping zaten we al op de doorgaande weg richting Jerez. Het was stralend weer. We wilden persé de Rots van Gibraltar zien. Tussen Jerez en Algeciras hadden we behoorlijke windstoten te verduren. Opeens vloog het dakraam open. Niet goed gesloten, maar niets stuk. Al snel doemden de scheepkranen van de haven van Alcegiras op en meteen daarna ‘De Rots’. We kwamen tot 700 meter voor de grens die in La Linea ligt. We wilden niet aansluiten in de file naar Gribaltar dus namen we de rotonde helemaal maar niet helemaal genoeg en stonden voor de ingang van een vol parkeerterrein. Dat betekende ruim honderd meter achteruitrijden 🙁

Toen door richting Marbella voor de afslag naar Ronda. We besloten de kustweg te nemen in plaats van de tolweg. Zo kregen we een uitstekende indruk van het begrip ‘Costa del Sol’. Tientallen kilometers vakantiehuizen en hotels. Wwe vonden het er gezellig uitzien. Bij San Pedro Alcántara sloegen we linksaf de bergen in. De Costa del Sol ging echter nog tientallen kilometers door. De A-397 naar Ronda is een prachtige brede en gestaag slingerende weg omhoog tot de pas op 1000 meter en daarna een geleidelijke afdaling tot Ronda op 800 meter. Camping El Sur is een mooie camping maar je hebt er echt goede en hoge blokken nodig om de camper waterpas te zetten.

De volgende dag (4 mei) daalden we op de fiets af naar Ronda dat 2 á 3 km verderop ligt. Een

dag 24– vrijdag 5 mei 2017, Ronda – Granada,
langs: Antequera
, over A367, A357, A384, N92,
180 km, zonnig en ±22°C

Even

De volgende dag (zaterdag 6 mei) de kathedraal, Real Capilla en Madrazza bezocht. Lopend naar het centrum.

De volgende dag (zondag 7 mei) Alhambra bezocht. Alcazaba, paleis Karel V, Nasridenpaleis en Generalife. Lopend naar het centrum.

De volgende dag (maandag 8 mei) gelummeld bij de camper. Mooiste dag, tegen de 30 graden.

De volgende dag (dinsdag 9 mei) zouden we eigenlijk naar Cordoba vertrekken maar omdat het nog een mooie dag zou worden en daarna een paar dagen niet besloten we er nog een dag aan vast te plakken. In de omgeving van Granada gefietst.